1542161
T.G.V

[ 指定コメント (No.7292) の関連スレッドを表示しています。 ]

Nike Air Max 24-7 投稿者:   HomePage  引用する 

nampak memang dia sengaja duduk rapat dengan si Rahim. .” Cebik Fatimah. Erm.” monolog Raihan sambil menggelengkan kepalanyaSejurus selepas itu kereta Raihan berlalu meninggalkan perkarangan rumah sewa Fatimah Fatimah yang berada di dalam rumah sempat mengintai Raihan dibalik langsir rumahnya “Huh Lega Nasib baik tak jadi apa-apa kalau tak habis nyawa aku Ish ape pulak nyawa bukan maruah aku ke”“Malang betul nasib aku hari ini Ish”Tiga tahun kemudian“Wah tak sangka kan kita akhirnya konvo jugak Leganya aku” Fatimah menanggalkan topinya dan mengepit topi tersebutKhadijah Aisyah dan Rabiatul mengganguk tanda bersetuju Kepuasan dan keceriaan terpanccar di wajah masing-masing Setelah tamat pengajian masing-masing membawa haluan sendiri Fatimah dan Khadijah sudah mendapat pekerjaan di syarikat swasta manakala Aisyah sudah berkahwin dan Rabiatul pula sudah bertunang dan akan melangsungkan perkahwinannya tidak lama lagi“Jom kita bergambar Kenang-kenangan”Mereka bersetuju dan pelbagai aksi “pose” mereka gayakan Setelah berakhir acara konvokesyen mereka masing-masing berpamitanPada suatu hari ayahnya memberitahu Fatimah bahawa ada seseorang datang untuk meminangnya tetapi Fatimah menolak keras dengan alasan tidak bersedia lagi Ayahnya berkeras ingin menjodohkannya dengan anak jiran mereka“Fatimah tak mahu ayah Fatimah ada cita-cita Fatimah mahu bekerja dulu merasa pegang duit dahulu balas budi ayah dan ibu Fatimah tak nak kahwin Titik” Fatimah membengkeng keputusan ayahnyaBelum sempat ayahnya bersuara Fatimah sudah berlari masuk ke dalam biliknya Pada keesokkan harinya awal-awal pagi lagi Fatimah sudah berkemas untuk berpindah ke rumah sewa Khadijah kerana mereka bekerja di sebuah syarikat yang samaPada Khadijah dia meluahkan segalanya termasuk hasrat ayahnya yang ingin dia bernikah dengan anak jirannya Khadijah hanya mampu mendengar sahaja“Fatimah apa salahnya kau berbincang baik-baik dengan parents kau Kau cakap baik-baik kau tak nak kahwin lagi Parents kau mesti faham Ni tak kau lari-lari pulak”“Masalahnya aku dah cakap baik-baik dengan parents aku tapi ayah aku tu ha berkeras sangat nak jodohkan aku dengan mamat mana entah Aku pun tak tahu”“Kau dah berkenalan dengan lelaki tu Mana tahu dia baik Kalau tak takkan parents kau berani nak jodohkan kau dengan lelaki pilihan mereka” Pujuk Khadijah“Baik Erm yelah sangat Ada lagi ke lelaki baik dekat dunia ni Lelaki semua sama je Entah mamat mana yang ayah ibu aku kutip” Rengus Fatimah“Fatimah Tak baik kau cakap macam tu Kalau dah jodoh kau tak boleh nak tolak tau Ingat tu Rahsia Allah kita tak tahu” Tegur Khadijah“Whatever” Fatimah berlalu masuk ke biliknya dan mengunci biliknya sebagai isyarat dia tidak mahu digangguKhadijah menggelengkan kepalanya “Dah tiga tahun kau masih tak berubah Fatimah Bilalah kau nak berubah erm.***************Ketika hendak ke KL.Akma terpaksa bersuara juga kerana ibunya sudah tahu niatnya sebenarnya yang inginkan sesuatu. Aku keseorangan.“Sorry.baby nk kua dah ker.kate lagi seminggu.rase best plak kalau peluk zue.abg rase mcm x nk lepas plak.“Sekejap ya,”Syafira sedikit lega mendengar bicara lelaki itu. tiba-tiba sahaja talian internet terputus.
2015/01/26(Mon) 10:13:58 [ No.7292 ]

NO: PASS:

- KENT & MakiMaki -
- Antispam Version -